TILAUS- JA TOIMITUSEHDOT
Voimassa 02.11.2016 lähtien

 

TERVETULOA LUMOKSA.FI -VERKKOKAUPPAAN!
Seuraavassa on yleiset verkkokauppatoimintaa koskevat sopimusehdot, joihin pyydämme tutustumaan ennen ostotapahtumaa.

 

1. YLEISET EHDOT
LumOksa.fi on LumOksa Oy:n ylläpitämä verkkokauppa.
LumOksa Oy (Y-tunnus 2709660-4 ) myy tuotteita yrityksille sekä täysi-ikäisille yksityishenkilöille Suomeen ja ulkomaille. Henkilö- ja osoitetietoja ei luovuteta kolmansille osapuolille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron 24 prosenttia. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin. Mahdolliset uudet voimaantulevat hinnat eivät koske jo aiemmin tehtyjä tilauksia.

 

2. TILAAMINEN
Tuotteet tilataan verkkokaupan kotisivuilla siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö kassapalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja käytetään tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.
Tuotteita on mahdollista tilata myös sähköpostitse. Toivomme kuitenkin, että asiakas käyttää sähköpostitilausta vain erityistapauksissa, kuten erikseen tilauksesta valmistettavia tuotteita tai suurempia määriä tilatessa.

Tilauksen tekeminen ostoskorin kautta

Kerää haluamasi ostokset ostoskoriin painamalla tuotteen kohdalla “osta”-painiketta. Ostoskoria pääset tarkastelemaan painamalla sivun vasemmassa reunassa olevaa “katso ostoskori”-painiketta.
Kun olet kerännyt mieleisesi tuotteet ostoskoriin ja haluat lähettää tilauksesi eteenpäin, paina “kassalle-painiketta. Kassalla näet ostoskoriin keräämäsi tuotteet ja hintaerittelyn. Syötä yhteystietosi annettuihin kenttiin. Tähdellä merkityt tiedot ovat pakollisia. Tarkista, että syöttämäsi tiedot ovat oikein. Jos sinulla on jotain erityistoiveita tai muuta huomioitavaa tilaukseesi liittyen, kirjoita ne “Tilauksen lisätietoja”-kohtaan. Kun olet tarkistanut tietojen oikeellisuuden ja vahvistanut tilauksen, saat tilausvahvistuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen.
Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen hinta,
toimituskulut sekä tilatut tuotteet. Tilausvahvistuksen saaminen edellyttää
sähköpostiosoitteen ilmoittamista tilauksen yhteydessä.
Asiakas sitoutuu jokaisen tilauksen yhteydessä voimassa oleviin toimitusehtoihin.

 

3. HINNAT JA MÄÄRÄT
Hinnat koskevat vain verkkokaupan kautta tehtyjen tilausten toimituksia KOTIMAAHAN.
Tuotteen hinta on palvelun sivulla tilaushetkellä näkyvä hinta. Hinnat ovat esitetty jokaisen tuotteen kohdalla kappalehinnoin. Tuotteen hinnan ohella tilaajan tulee maksaa tuotteen toimituskulut, jotka määräytyvät tuotteen painon ja koon mukaan. Tuotteen paino on ilmoitettu tuotteen kuvauksessa.
Merkittävissä hintavirheissä/hinnanmuutoksissa pidätämme itsellämme oikeuden korjata hinnat. Informoimme mahdollisesta hintavirheestä ennen tuotteen toimittamista, jolloin asiakkaalla on mahdollisuus peruuttaa/muuttaa tilausta.
Painon mukaiset toimituskulut päivittyvät ostoskoriin automaattisesti.
Pidätämme oikeuden hintojen ja postikulujen muutoksiin.

 

4. TOIMITUSTAVAT JA–KULUT

Yli 120 € suuruiset tilaukset toimitetaan ilman toimituskuluja Suomeen (ei Ahvenanmaa).
(Ei koske kotiinkannettuja toimituksia)
Voit valita mieluisimman toimitustavan ostoskorissa. Jos tilauksen voi postittaa kirjeenä postilaatikkoon, postitetaan se kirjeenä eikä pakettina riippumatta valitusta toimitustavasta. Jos tilauksesi postitetaan pakettina, saat Postilta / Matkahuollolta lähetystunnuksen antamaasi sähköpostiosoitteeseen. Postilähetysten saamisen nopeuttamiseksi suosittelemme, että asiakas kirjaa myös puhelinnumeron tilaustietoihin, jolloin Posti lähettää saapumisilmoituksen tekstiviestinä asiakkaalle kun paketti on noudettavissa.

Toimituskumppani on Posti (posti.fi).
Toimitustapoina Suomessa on käytössä Nouto Postin pakettiautomaatista, Nouto valitsemastasi Postista ja kirje. Toimituskulut vaihtelevat toimitustapojen ja painon mukaan ja ovat nähtävissä tilausta tehtäessä.
Normaalitilaukset toimitusseurantaan hoidetaan Posti Economy-palvelun pohjalta ja toimitetaan lähimpään postin palvelupisteeseen. Sinulle lähetetään saapumisilmoitus tekstiviestillä tai kirjeenä, kun tilauksesi on noudettavissa. Mikäli ostamasi tilaus on kooltaan suurempi kuin 180cm x 80cm x 60cm, toimitus hoidetaan Itella Express Flex-palvelun pohjalta kotiosoitteeseesi. Molemmissa kuljetusluokissa enimmäispaino on 35 kg. Nämä molemmat toimitustavat ovat myös seurattavia ja saat tilauksen yhteydessä seurantakoodin sähköpostiisi.

Pyrimme toiminnassamme ympäristöystävällisyyteen, ja kierrätämme pakkausmateriaaleja. Tilaus voidaan pakata esim. aiemmin käytössä olleeseen postituspussiin tai pahvilaatikkoon. Joka tapauksessa tilaukset pakataan huolellisesti. Jos tilaus jostakin syystä saapuu perille vahingoittuneena, on tilauksen sisällön kunto tarkistettava lähetystä vastaanotettaessa postin henkilökunnan läsnä ollessa (olettaen toki, että paketti noudetaan postin toimipisteestä). Vauriosta on tehtävä vahinkoilmoitus postille, ei lähettäjälle.
Asiakkaan velvollisuus on tarkistaa tilauksen saatuaan pakkauksen sisältö.

 

5.TOIMITUSAIKA

Toimitusaika on normaalisti 3-7 arkipäivää. Mittatilaustöissä tai suuria määriä tilattaessa toimitusaika on noin 1-3vkoa, tilauksesta riippuen (toimitusajasta sovitaan erikseen asiakkaan kanssa). Arkipyhät sekä muut poikkeuspäivät voivat pidentää toimitusaikaamme. Jos toimitus jostakin syystä viivästyy, niin ilmoitamme siitä asiakkaalle sähköpostitse tai puhelimitse.

HUOM! Koska kaikki tuotteet valmistetaan käsityönä yksittäiskappaleina, on tuotteissa aina hieman eroa. Verkkokaupassa on esillä mallikappale, ei siis välttämättä sama tuote, joka lähetetään asiakkaalle – valmis tuote voi poiketa hieman kuvan tuotteesta värisävyjen tai yksityiskohtien osalta, eikä niitä lasketa virheeksi. Reklamaatiot tuotteista on tehtävä 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta.

 

POSTIMAKSUTAULUKKO

1. Kirje 3,00€

Kirjeenä voidaan lähettää tuote, joka mahtuu mitoiltaan A4-kokoiseen kirjekuoreen (kirjeen mitat: 250 mm x 400 mm x 30 mm). Ehtona on tällöin, että tilatut tuotteet voidaan turvallisesti pakata kirjekuoreen ja lähetyksen paino on alle 250g.

 

2. Postin paketti

Yli 250g painavat tilaukset lähetetään postipakettina. Myös alle 250g painavat tuotteet, jotka eivät mahdu kirjeen mittoihin lähetetään pakettina (kirjeen mitat: 250 mm x 400 mm x 30 mm).

 

Paino enintään                                     Euroa
kg

<250g , alle 3cm                                   3,00

2kg                                                           7,90
5kg                                                           9,60
10kg                                                         10,50
15kg                                                         14,00
35kg                                                         19,70

 

3. Paketit itsepalveluna tai pakettiautomaatista

Paketin koko
S                                                                5,90
M                                                               7,90
L                                                                9,90

XL                                                             11,90

 

TOIMITUS ULKOMAILLE

Postipaketti ulkomaille (Priority), enimmäispaino 2 kg
1) Benelux-maat, Latvia, Ruotsi, Saksa, Tanska, Viro 25.-
2) Espanja, Irlanti, Iso-Britannia, Italia, Itävalta, Kreikka, Portugali, Puola, Ranska 31.-
3) Amerikan Yhdysvallat, Islanti, Kanada, Norja 42.-
4) Australia, Japani, Kiinan kansantasavalta, Korean tasavalta, Thaimaa, Uusi-Seelanti 43.-
Mikäli haluat tilata tuotteen toimitettavaksi johonkin muuhun maahan tai tilaus on painavampi kuin 2kg:a, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

 

6. MAKSUTAVAT

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Bambora PayForm (Paybyway Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Bamboran verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Bambora tai Paybyway Oy. Bambora välittää maksut verkkokauppiaalle. Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja.

Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet.

Lue lisää Bamborasta: https://www.bambora.com

PayForm-palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla. Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto ja Mash.

MobilePay: Voit maksaa MobilePay-lompakollasi mikäli olet sallinut verkkokaupoissa maksamisen sovelluksen asetuksista. MobilePay-lompakolla suoritetut maksut veloitetaan lompakkoon liitetyltä maksukortilta. Mikäli maksun veloittaminen maksukortilta epäonnistuu, MobilePay-lompakolla maksaminen ei ole mahdollista verkkokaupassa.

Pivo: Käyttöehdot ovat tarjolla Pivon sivuilla: https://pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot/

Jousto: Voit maksaa Jousto Laskulla tai Osamaksulla yli 4000 suomalaisessa verkkokaupassa. Laskulla saat 14 vrk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur) ja Osamaksulla max. 12 kk maksuaikaa (laskutusmaksu 4,90 eur ja kuukausikorko 2,42 %). Lisätietoja Joustosta osoitteessa www.jousto.com

Mash: Mash Laskulla saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista ja 45 päivää korotonta maksuaikaa. Voit myös halutessasi muuttaa laskun kätevästi osamaksuksi. Mash Osamaksulla maksaessasi voit valita itsellesi sopivan maksuajan (3 kk, 6 kk, 9 kk, 12 kk, 18 kk, 24 kk) ja saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista. Voit myös milloin tahansa maksaa koko summan kerralla ilman lisäkuluja. Mash Laskun tai Osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–10.000 euron ostoksille. Lisätietoja Mashista osoitteessa https://www.mash.com/fi/kuluttajille/hinnasto

Mash Finance Oyj:llä on oikeus tarkastaa Mash Laskulla tai Osamaksulla maksavan asiakkaan luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evätä luotto niiden perusteella. Mash Finance Oyj (2159120-9) on vuodesta 2007 asti toiminut suomalainen rahoitusalan yritys.

Bambora PayForm -maksupalvelun yhteystiedot

Bambora PayForm, Paybyway Oy (Y-tunnus 2486559-4)
Sähköposti:
Puhelin: 029 300 5050 (arkisin klo 9-16)
Postiosoite: Laserkatu 6, 53850 Lappeenranta

ENNAKKOLASKU

Tämä maksutapa lisää toimitusaikaan vähintään 1-2 päivää, joten mikäli haluat pakettisi lähtevän nopeasti matkaan, valitse toimitustavaksi tuolloin mieluummin verkkopankkimaksu. Ennakkolaskulla tilatessa, tilaus tulee tehdä puhelimitse tai s-postilla.
Saat sähköpostiisi laskun tilaamistasi tuotteista toimituskuluineen. Laskussa on 14 vuorokautta maksuaikaa, tämän aikaa varaamme tilaamianne tuotteita sinulle. Lähetämme tuotteet sitten, kun maksusuoritus näkyy tilillämme. Suorituksen näkymisessä voi mennä 1-2 pankkipäivää. Mikäli maksusuoritusta ei näy tilillämme 14 päivän sisällä, tilaus peruuntuu automaattisesti. Huom. laskun voimme lähettää vain arkipäivisin klo 8-16, laskua ei lähetä ohjelma automaattisesti.

 

YLIVOIMAINEN ESTE

Verkkokauppa ei vastaa viivästyksistä ja vahingoista, jotka johtuvat sen vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta esteestä, jota se ei ole kohtuudella voinut ennakoida tai jonka seurauksia se ei voi välttää. Ylivoimaiseksi esteeksi katsotaan mm. työtaistelutoimenpiteet, tuonti- ja vientikiellot sekä häiriöt kuljetuksissa.

 

EHTOJEN MUUTTAMINEN

Verkkokauppa voi muuttaa tilaus- ja toimitusehtoja esimerkiksi lakimuutosten vuoksi. Viimeisimmät tiedot muutoksista löytyvät tilaus- ja toimitusehdoista.

 

REKLAMAATIO

Väärin toimitetuista tai viallisista tuotteista tulee reklamoida viipymättä asiakaspalveluumme info (at) lumoksa.fi.

 

PALAUTUKSET

Asiakkaan on aina ilmoitettava palautuksesta ja kaupan peruutuksesta myyjälle sähköpostilla info (at) lumoksa.fi
Pelkkä tavaran noutamatta jättäminen tai palauttaminen ei riitä kaupan peruuttamiseksi. Kuluttajan on tehtävä peruutusilmoitus verkkokaupalle 14 päivän sisällä lähetyksen vastaanottamisesta ja palautettava tuote 14 päivän kuluessa peruutusilmoituksesta.
Palautteessa pitää ilmetä laskun tai tilauksen numero ja tilinumero, johon jo maksetut suoritukset voidaan palauttaa.
Palautettavan tavaran pitää olla myyntikunnossa ja myyntipakkauksessa.
Suomeen toimitetun tuotteen voi palauttaa LumOksa Oy:lle maksutta merkitsemällä postilähetykseen ”ASIAKASPALAUTUS”.
Palautuksen koskiessa vain osaa tilauksen tuotteista, toimituskuluja ei palauteta. Jos tuote halutaan vaihtaa toiseen, asiakas palauttaa vaihdettavan tuotteen ja tekee tilalle vaihdettavasta tuotteesta uuden tilauksen, joka siis käsitellään kokonaan uutena tilauksena. Uudesta tilauksesta veloitetaan siten myös tilauksen mukaiset postikulut.
HUOM. Maksuton asiakaspalautus on voimassa vain Suomessa. Asiakkaan tulee maksaa kaikki ulkomailta lähetettyjen palautuksien kustannukset.
HUOM. Palauttaessa tuotetta pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Tuotteet tulee pakata huolellisesti, jotta tuotteet eivät vahingoitu kuljetuksessa. Palautuksen tulee sisältää alkuperäispakkaukset sekä tuotteissa on oltava tuotelaput kiinnitettyinä. LumOksa Oy ei ole vastuussa huolimattomasti ja sopimusehtojen vastaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Asiakkaan puolelta tulleesta virheestä aiheutuneet kustannukset peritään asiakkaalta.

 

Palautusoikeus personoiduille tuotteille

Mittatilaustuotteilla on palautusoikeus vain tuotevirhetapauksissa, sillä tuotteemme laaditaan yksilöllisinä tilaustuotteina, eikä meillä ole mahdollisuutta myydä niitä sellaisenaan eteenpäin muille asiakkaille. (Kuluttajansuojalaki 6.)

 

Rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä

LumOksa Oy

Hosionsuonmutka 29

04300 Tuusula

www.lumoksa.fi

Y-tunnus 2709660-4

Yhteyshenkilö: Mia Rönn

 

Rekisterin nimi

LumOksa Oy asiakasrekisteri

 

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Henkilötietoja käsitellään tilauksen toimitukseen ja laskutukseen liittyen. Henkilötietoja tarvitaan myös asiakassuhteiden hoitamiseen, hallinnointiin ja kehittämiseen. Henkilötietoja voidaan käsitellä myös asiakkaille suunnatussa viestinnässä kuten tiedotus-ja uutisointitarkoituksissa sekä markkinoinnissa. Henkilötietoja voidaan käyttää myös suoramarkkinointiin liittyvissä tarkoituksissa. Markkinointia ja asiakasviestintää voidaan toteuttaa myös sähköisesti ja kohdennettuna. Henkilötietojen käsittelyn oikeusperusteena on sopimus, suostumus tai oikeutettu etu.

 

Rekisterin sisältämät tiedot

Rekisteröidystä tallennetaan nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköposti sekä tilaustiedot ja -ehdot. Jos asiakkaana on yritys, tallennetaan yrityksestä y-tunnus, tilauksen tehneen henkilön nimi, mahdollinen tehtävänimike kyseenomaisessa yrityksessä sekä laskutus-ja yhteystiedot.

 

Miten tietoja kerätään

Rekisteröityä koskevia henkilötietoja kerätään henkilöltä itseltään ja niitä voidaan kerätä myös erilaisten markkinointitoimenpiteiden myötä sekä tilausprosessin eri vaiheissa.

 

Tietojen käsittely ja luovutus

Asiakasrekisterin tietoja käyttävät ainoastaan ne LumOksa Oy:n työntekijät, joilla on siihen valtuutus. Jotta voimme käsitellä tilauksesi, käytämme kolmannen osapuolen palveluita esim. Posti ja maksupalveluntarjoajamme Checkout  Finland käsittelevät tietojasi.

Tietoja ei koskaan luovuteta kolmansille osapuolille suoramarkkinointiin tai muihin kaupallisiin tarkoituksiin.

 

Tietojen säilyttäminen ja suojaaminen

Säilytämme tietojasi asiakassuhteen ajan sekä kirjanpitolaissa määrätyn ajan.

Asiakastietokantamme sijaitsee salasanasuojatulla palvelimella, jonka käyttöoikeudet ovat vain nimetyillä henkilöillä.

Tietoturvaloukkausten sattuessa olemme sinuun viipymättä yhteydessä.

 

Asiakkaan oikeudet

Asiakkaalla on oikeus tarkistaa, mitä tietoja LumOksa Oy on hänestä kerännyt sekä vaatia tiedon oikaisua tai poistamista.

 

Jos sinulla on kysyttävää tietosuojakäytännöstämme ota yhteyttä